fredag 14 december 2007

Sankta Lucia

Ja men goddagens!!
Nu skriver jag medans jag är klar i huvudet.. det va jag inte när jag skrev mitt första inlägg vilket va ca 03:00 i natt =/ Plus att jag fick springa upp till Eddie femtioelva gånger inatt för han vaknade stup i kvarten.. Littprutten min.. Han kanske hade mardrömmar med tanke på att dagen va så händelserik men han klagade även på magont och ont i benen =(
Men han somnade gott i min famn på soffas o så bar jag upp honom till hans säng o sen sova han till tio i förmiddags *Oooops!!* ;-)
Detta är julgranen hos Eddies pappa.. Jag som har pyntat den ;-)
Klapparna till Eddie under granen (alla klappar är inte med)

Min sötunge i nya mössan han fick av Mummu & Ukki..
Butterkakan själv *Ler*

Min pepparkaksgosse igår morse på Lucia..
an va den enda på avdelningen av barnen som va utklädd =/
Men så nedrans söt han va!!


På Eddies dagis lussade dom ute i år. De små barnen som inte hade klädsel utanpå kläderna fick ha en "pepparkaks" strut huvudet *Smälter* Min pepparkaks kille är ju bara för söt!



Här sitter Eddie o fikar med pappa.. Jag missade ju luciatåget för jag va på arbetsförmedlingen.. Stör mig på att dagis personalen inte fattat att kragen på mössan ska sitta innanför overallen och att Eddies pappa inte rättat till det!!!

På kvällen efter ett besök i Sätrabrunn åkte vi till minneslunden för att gratta Malin på hennes födelsedag.. Det a så himla fint där... Blir lite av en tradition att man går dit till Lucia.. Så en gång om året kommer vi alltid åka dit.. Det hade kommit till en ny vägg där man kan sätta gravljus, otroligt vackert!

Mitt o mammas ljus o blommor.. Vi skriver alltid en hälsning på gravljus..


Kändes lite dumt att ta bilder på en minneslund men när man är där en gång om året bara så ska man väl kunna få ha någon bild att minnas ifrån tycker jag..
Denna frostbitna nallemamma med bebis har någon lagt vid den belysta stenen.. Vem den är menad för har jag ingen aning om. Bilden tog jag för det såg så himla änglalikt ut! Håll med om att det ligger något speciellt i bilden, med ljuset o allt.. hur nallens färg och det frostbitna matchar med den stora stenen o de små.. och hur belysningen ger en sån värme!

Närmare bild tagen utan blixt


På andra sidan av mitt ljus skrev jag grattis, den sidan som syns på den här bilden..


Den här bilden har oxå en fin stämning över sig. Mammas vackert målade ängel på gravljuset är så himla fin!
Det ser så fint ut med rosen till oxå..
..Så här ser det hela ut..
Ja det va iallafall väldigt fint på minneslunden som vanligt. Och personligen tycker jag om att gå dit när de är mörkt och ljusen lyser upp...
Nu har jaglite att göra.. sen bär det av till min lägenhet där det ska plockas o pysslas..
Kram till er!












Inga kommentarer: